En graviditet og fødsel er hård ved kroppen, og det er derfor vigtigt at træne kroppen efterfølgende for at få en stærk bækkenbund og komme tilbage i god form – måske endda en bedre form end før graviditeten.

Efterfødselstræning har fokus på de vigtigste områder efter en graviditet og henvender sig til nybragte mødre. Du kan starte 6 uger efter en ukompliceret fødsel, 8 uger efter kejsersnit og helst efter dit efterfødselstjek hos lægen.

5 hurtige til hvorfor du skal deltage:
  • En stærk bækkenbund giver et bedre sexliv
  • En stærk bækkenbund giver en flottere holdning
  • En stærk bækkenbund sænker risikoen for inkontinens
  • En stærk bækkenbund reducerer risikoen for bækkenbundsløsning
  • En stærk bækkenbund giver stærk og flad mave

Hvorfor skal du træne med dit barn?
I 2017 blev der foretaget en videnskabelig kortlægning af den fysiske aktivitet for børn fra 0-4 år. Undersøgelsen viste, at det er gavnligt selv fra de helt spæde år at lave motoriske øvelser som fx. rulle-, orienterings-, sansnings (vestibular)- og styrkeøvelser. Dette påvirker nemlig ikke bare barnets fysiske færdigheder, men også helbredet og de kognitive færdigheder på lang sigt.

EFTERFØDSELSTRÆNING SOMMER OPSTART: 
Sommeren er over os, solen skinner og ProAlign har gladeligt åbnet dørene op igen for individuelle konsultationer samt opstart af vores populære efterfødselshold. Vores fysioterapeut Caroline Reimers Holm vil hjælpe dig som nybagt mor i gang med at træne sikkert og sjovt sammen med din baby, hvor træningen tilpasses den enkeltes behov og niveau.
  • Tid: Mandag kl. 11.00 – 12.00
  • Instruktør: Fysioterapeut Caroline Reimers Holm
  • Pris: DKK 2.000,- (klippekort 10 sessioner)
  • Tilmelding: dn@proalign.dk
  • Max antal på holdet: 8 mødre

Der vil blive taget hensyn til baby og mor. Amning, bleskift osv. er tilladt, og der vil være lav, rolig musik.